Andra dagen:

Ja...
Då är andra dagen snart slut...

Det har varit en händelserik dag.
Vi gick upp runt kl 8.
För att göra oss klara tills kl 9.15.

Kl 9.15 så träffade vi Åsa och Staffan utanför
vårat hyreshus som vi bor i.

När vi då träffade dom så skulle vi till CSCS-lokaler.
Där träffade vi våran kontakt här i Italien.
Han hade mycket värt att berätta för dagen.

Senare så fick vi en rundtur i Pistoia.
Och det är en fantastisk stad.
Pelle som han heter/kallas berättade även
att på onsdagar och på lördagar så är det
en jätte stor marknad där man kan köpa allt möjligt.

Som jag allt gå till någon gång.

Efter detta så gick vi till stationen.
Tåg och busstationen.
Där man kan ta sig till t.ex. Firenze.

Det är de enda sätten att ta sig ifrån
Pistoia på ett ungefär.
Om man själv inte har bil förstås.

Har riktigt roligt och har även
trevligt med folket här!

Försöker att prata med dom i butikerna med.
Så gott det går men det är inte speciellt lätt
när många inte pratar engelska.
Så det kommer bli mycket kroppspråk
som jag inte är speciellt van vid :P

---------------------

Just nu så sitter jag ensam i rummet där jag sover.
Det är kallt! Kallt som fan om natten.
Dom stänger nämligen av elementen vid kl 22.00 och sätter igång
dom igen vid kl 06.00.
Med tanke på att det är inte speciellt kallt på våren/sommaren och hösten här.
Det är 2månader som dom har kyla på ett ungefär.

---------------------

Även så är jag lite rädd.
För att jag ska på en panikattack.
Men det ska jag inte oroa mig över.
Bara att assa och dissa det som skall göras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0