Bouna Sera!

Ja med tanke på att det inte blev någe inlägg imorgon.
Så blir det mycket kanske långt inlägg idag för 2dagar.

Undici gennaio:

Det hände inte speciellt mycket på morgonen då vi
skulle besöka min och Elins arbetsplats på eftermiddagen.

Så vi kunde ta det lugnt hela dagen!

Men vid kl 14 så gick vi mot stationen (stazione) för att möta
Åsa och Staffan för att ta reda på vilken buss vi kommer
ta på mornarna.

Bussen gick från Autobus stazione vid kl 14.28
Och den kom inte i tid men det är vanligt ^^

Det tar ca 7min att åka från stationen till Bonelle
där vi ska vara.

När vi fick komma in i restaurangen (Sun&Service)
så fick vi hälsa på en av våra handledare (Michelle).

Man ska ju vara artig och hälsa:
Bouna Sera och sedan piacere och skaka hand!

Sun&Service är nästan allt.
Det är café, restaurang, pizzeria och bar.
Så det finns en del områden.

Vi kommer att få prova alla områden,
När man gör det så kallas det för "Jolly".

Mitt mål är att baka en Italiensk Pizza likaså Pasta Bolognese.

Jag läääängtar dit!
Jag ville börja idag men väntar istället tills måndag.

Sedan när vi kom hemifrån arbetsplatsen
så tog vi det lugnt för att sedan gå ut tillsammans
och äta!

Jag åt Spaghetti Ragú (Köttsås)
ej Bolognese.
Men om vi kommer dit igen så finns det Bolognese.
Jag tog längst tid på mig att äta!
För jag njöööööt så av maten och Parmesan osten jag fick!

Restaurangen heter "Toscanelli" och vi fick jätte bra priser!


Vi kom hem väldigt sent för att vi hade så himla trevligt tillsammans.

Jag säger nu! men kanske inte sen
JAG ÄLSKAR ITALIEN!!!!!

Då var denna dagen slut.


---------------------------------------------------------------


Quattrodici gennaio:

Detta var då idag!
Då gick vi upp kl 7 på morgonen
för att vi skulle till tågstationen kl 8.

Vi hade bestämt med Åsa och Staffan att vi skulle
åka till Pisa!
För dom som ville.

Det var intressant att åka tåg i Italien.
riktigt sköna tåg faktiskt.

Det var en så händelserik dag.

Pisa är en underbar stad!!!!!
När vi kom till Pisa så började vi direkt med att gå över stan.
Med riktning mot Torre Pendente (Lutande Tornet).

GUD VAD UNDERBAR BYGGNAD.
Även så var Domkyrkan helt jävla underbar...
Vi fick ta bilder i domkyrkan men utan blixt.
Bilderna vart absolut inge vidare :-(

Även så gick jag inte upp i det Lutande Tornet
för att det kostade 15euro (ca 150kr).
Ville men vi har en sådan tajtbudget.

Toscana och deras marmorbyggnader är helt fantastiska.
Det går inte att beskriva med ord hur
vackra och enastående dom är!

Men mina bilder på dayviews får säga mina ord!

När vi var klara i Pisa
så gick vi mot tågstationen.
Vi bytte tåg i staden Lucca till tåget mot Firenze (via Pistoia).
Vi hade tänkt att gå runt i Lucca men alla var så trötta
förutom Åsa och Staffan som tog det senare tåget.

Väl när vi åkte i tåget från Lucca
så var det två män som inte hade någon biljett
så dom bråkade med konduktörskan.

Så stationen innan Pistoia (Serravalle Pistoiese tror jag den hette)
så tillkallades Cabbaneri (tror jag dom heter) för att ta hand om männen
som vägrade gå av tåget.
Grälet var precis bakom oss och ja, vi kunde inte låta bli att lyssna.
Även så satt det en äldre herre vid oss som
förklarade lite vad som hände.
Men jag förstod lite av vad som skedde ändå!

Men sedan så kom vi fram till Pistoia.
Väl där så mötte vi upp med Elin och så handlade vi på Supermercato PennyMarket
för morgondagens middag.

På grund av att allt är stängt på söndagar.
Så vi kommer att ha lite tråkigt.
Men söndagar blir tiden för att umgås! :-D

Även kanske gå runt och kolla lite för att ha koll på Pistoia.

Det var väl allt för idag!
Kolla gärna på mina bilder på dayviews (kommer upp runt 21.00).
Dom är iaf på väg upp sidan!

Puss och kram!
Jag saknar lite av Sverige...
Men mest saknar jag min familj!
Och självklart min lille kissekatt Trisse!








Kommentarer
Postat av: Arne

Hur länge ska du vara i Italien? Hur har du fått jobbet?

2012-01-14 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0