Diciassette gennaio.

Martedi:

Idag så har det varit lugnt.
Vi började med att göra ordning borden
som igår men utan hjälp!

Det gick fort för att vi visste
vad vi skulle göra!
Dom vart nog lite imponerade när dom kom :-)
Borden var dukade och klara innan kl 10.30.

Idag lärde jag mig vad kolsyrat vatten heter!
Gassata acqua!

Vi har 2olika vatten.
Gassata acqua e acqua naturalle!

Tiden går för fort.
Hinner ju knappt göra något.

Just ja, när vi kom till arbetsplatsen
så köpte jag och Elin oss varsin dubbel espresso!
Det var gott :-D
Piggnade till som bara den :-D

Bra kaffe att ta på morgonen.

Vi får ju lunch där!
Både primo piatti e secondo piatti!
Jag tog först risotto och scampi (stora räkor), det var jätte gott.
Sedan så var det friterad kyckling (utplattad) och patate fritte (pommes) :P

Även så blev hela gruppen bjuden att komma till Sun&Service ikväll
på mat! Då en av våra handledare ska laga maten ikväll :-)

Jag kommer lätt att åka, Elin med tror jag. Men dom andra vet jag inte.
Vi ska iaf vara där vid kl 20.00 och så får vi skjuts hem till lägenheten.

Kommer ihåg desserten ikväll (Dolce):
Tiramisu alla Fragola.

MUMS.

Nu har jag massa blandade känslor.
En del vill hem till några personer och ena halvan vill stanna.
Jag saknar just en person mera än andra!

Även så snurrar det italienska i huvudet på mig med.
Italienska försöker tränga sig in i mitt huvud.
Tänker på svenska och så kommer italienskan och engelskan in :-P

Puss och kram
SÖTNÖTAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0