Första dagen!

Oj detta har varit en händelserik dag.
Flög för första gången.
Det var något helt nytt och ja första takeoff var hemsk...
Dock så var flyget försenat med 40min på Arlanda.
Detta resulterade i att vi kom sent till München.

Men där fick vi en special buss direkt till
flyget som skulle flyga oss till Firenze.
Då vart även det försenat.
Men det tog bara 50minuter att flyga från München
till Firenze.

Men åter till första flygningen.
Det var läskigt som bara den när det var takeoff
från Arlanda.
Det var ett sådant baksug (som när man åker i en berg- o dalbana).
Sedan så sväva jag/vi bland moln.
Eller det kändes som om att vi inte rörde på oss.
Att vi stod still i luften.

Det var spände nerver inom mig
under den första trippen.

Landningen var hemsk men inte lika
farlig som takeoffen.
För landningen kändes knappt.

Men väl när vi bytte flyg till Firenze.
Så flög vi med ett mindre plan.
Och det kändes knappt när takeoffen blev av.

GUD vilken vy...
Vilken vy över bergen när man började närma sig Firenze...
Jag kände en oerhörd glädje.
Att jag verkligen gjort något
extraordinärt!

Jag som är så höjdrädd,
tittade ut hela resan från München
till Firenze!!!!

Nu så är vi framme i Pistoia
och börjar packa upp.

Vi har även varit på coop och handlat.
Och även käkat riktig Italiensk pizza,
stenugnsbakad.
Men jag tror jag inte rekommenderar den jag åt iaf.

Tack för mig.
Har lite hemlängtan.
Känner mig vilsen och saknar min Trisse (min katt)

Kommentarer
Postat av: Per Swing

Vad spännande att läsa!! Ska följa bloggen så mycket jag bara hinner. Hoppas verkligen ni får en bra tid i Italien!

Ha det så bra!

/Per

2012-01-10 @ 11:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0