Sedici gennaio.

Ja då var första arbetsdagen avklarad!

Var hur underbart som helst!
Tur att två av våra handledare kan lite lite engelska.
Jag fick även beröm för att jag försökte med att prata Italienska.

Jag älskar verkligen platsen vi fick :)
Dom verkar tycka om oss :D
Michelle en av våra handledare tycker Elin är crazy :-D

Han försöker även att lära oss Italienska.
Jag har en app på mobilen som heter "Simple italian translator"
som fungerar hur bra som helst.
Vi får hjälp med uttalen! Som är helt kanon :)

Vi började jobba kl 9.30 men vi kom dit runt 9.10
och valde att köpa en Caffé latte.
Det var gott.

Sedan runt 9.35 så kom Riccardo en annan handledare
och hämtade oss.
Vi fick hjälpa till att ställa iordning borden
och duka sen!

Sedan så lämnade han oss ensamma
och då tog jag initiativet att fråga
om vi kunde göra något på Italienska.
Det fick vi :)

Men sedan kom Michelle runt kl 11.00.
Han är hur skön som helst =D

Sedan så var våra arbetsuppgift under lunchen
att servera Vin och vatten :-)
Det var simpelt och roligt.
Fanns både kolsyrat vatten och vanligt.
Grön och blå som vi tappade upp från en kran.

Sedan var det Bianco (vitt) och Rosso (rött) vin!
Det röda vinet tog slut fort :-P
jävla italienare som dricker vin hela tiden :D

Det var det mest vi gjorde.
Sedan så bjöd Michelle oss på ett glas vin eller öl!
Jag tog ett glas rött vin som även var till maten som är gratis för oss :)
Primo e Secondo :)

Jag åt Pasta alla Ragú
och secondo fick vi någon sorts
majs/ost kaka som var helt underbart gott :)

Det var det sista vi gjorde!

Även när vi skulle sluta så bytte vi telefonnummer.
Även så blev Elin och jag bjudna av handledarna till en Irländsk pub ikväll kl 22.00.
Jag ska dit och även Elin för att lära känna dom bättre :)

Jag hoppas på en mycket trevlig kväll idag!
Och jag älskar verkligen ITALIEN!
Jag vill stanna.

Tack för idag!

Arriverderci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0