Sera di diciassette gennaio

Sera di diciassette gennaio:

Det var en helt underbar och trevlig kväll.
Vi blev bjudna på mat och dryck på våran arbetsplats.

Vi blev bjudna på allt.
Kändes konstigt men gud vad trevligt jag och Elin hade.

Började kvällen med att vi tog bussen
till Bonelle klockan 19.28.
Var vid Sun&Service vid ungefär 19.35.

Väl när vi kom fram så
träffade vi Riccardo. Och sedan så kom Michele som var i köket.
Då fick jag rött vin och Elin tog en öl.

Helt underbart vin jag fick smaka på.
Sedan när klockan blev 20.00 så gick vi till
restaurangen och pratade med italienarna
hur länge som helst.

Fick även översättningar av vad
maträtterna innehöll.

Till slut så tog jag Bucatini alla Matriciana (Pasta with Bacon/onion/tomato).
Och Elin tog Conoglio con le Olive. (Rabbit with olives).

Vi smakade av varandras maträtter och fyfan vad det var gott.
Hare smakar väldigt lite, lite som kyckling.

Sedan så hade vi jätte roligt med våra nya vänner.
Det var helt underbart hur vänliga dom är!

Vi fick skjuts hem av Riccardo kl 00.00 ungefär
och det var verkligen intressant att åka bil med en italienare :P

Bouna Sera e Bouna notte!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Emil!



Det är bara så häftigt att läsa dina Blogginlägg!! Jag bara ler och vill höra mer när du/ni kommer hem!



Varma hälsningar

Lena

2012-01-18 @ 23:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0