Tredje... ne skit i det ;P

Ja då är snart 3e dagen över!
Vi har det otroligt roligt.

Vaknade vid runt kl 8.
Åt frukost och sedan till CSCS vid kl 9.15.
Där vi träffade Pelle.
Kommer inte ihåg vad vi
gjorde just nu
men det borde komma senare.

Till ungefär 11.30-12.00 sedan så fick vi lunch
till kl 15.00 då skulle vi tillbaka till
CSCS

När vi fick lunchrasten så bestämde vi oss
för att gå till grönsaksmarknaden och handla
grönsaker till Woken våra kockdeltagare tillagade.
Det var suveränt!

När vi gick från grönsaksmarknaden
så ville jag gå till biblioteket.
Då fick jag sällskap av Therese och Elin.
Två av deltagarna.

Vi visste ungefär vart biblioteket låg
men för säkerhetsskull så frågade
vi om vägen.

Vi kom först till en butik och hon som var där
var mycket hjälpsam.
Vi träffade även en kvinna som var från Pisa
som skulle mot biblioteket.
Hon ville visa vägen, hon bad oss att följa henne.
Så då kom vi fram, det var inte alls långt från
där vi träffade henne tills vi kom till biblioteket.

Väl där så skulle jag ha kort.
Inte vilka kort som helst men Tarotkort.
Det fanns inte där så jag fick lov att fråga med
den lilla italienskan jag kunde.
Men fick fram iaf så att han i kassan fick fram
google translate och det gick fint.

Sedan frågade jag honom om Libreria (Bokhandel)
och han var vänlig att skriva ut en karta med alla
bokhandlar i Pistoia!

När vi blev klara där
och skulle hemåt till lägenheten
så var det ungefär 1,5timma kvar av lunchen
och vi gick hem och åt.

När vi väl gick hemifrån runt 14.50
så gick vi till CSCS för ytterliggare information
och uppgifter att göra.

Dessa uppgifter handlade om att
komma på bra ord till just dom
arbetsplatserna vi skulle till.
Dessa ord är till för imorgon då vi ska ha
1,5timmas italienska.

Vi slutade vid CSCS vid ca 16.30
och då gick jag och 3st till, till en bokhandel
där jag hittade en tarotkortlek!

GUD vad glad jag blev!
Jag har äntligen min egna.
Och den kostade 19.50euro.
Men det är det värt!

Efter bokhandeln
så bestämde vi oss för att
dra och köpa några öl.
Så vi köpte varsin och jag testade
en Italiensk öl från Milano och
denna var helt underbar
i smaken...

Någon gång så ska jag
nog smaka Italienskt vin trots att jag
inte tycker om vin överhuvudtaget.
Men det gäller att testa!

För något som kanske smakar äckligt hemma i Sverige
kan vara hur gott som helst i Italien!

Imorgon så ska vi på Italienska lektionen
och efter det så ska vi till ett ställe
där vi kommer bli bjudna på Italiensk mat!

Gud vad less jag blir på att vara
laktosintolerant nu :'(
för jag vill testa Italiensk glass, yogurt och alla mat.
Men jag kan inte, för jag vill må bra!


Tack för idag!
Ha det gött alla som läser.
Lämna gärna en kommentar för vill jättegärna veta vilka som läser!

Kommentarer
Postat av: Mamma

vad härligt det låter, bra avundsjuk på tarotkorten ;) Jag hoppas det kommer vara lika bra hela tiden.

Kram Mamma <3

2012-01-11 @ 20:57:24
Postat av: Ingrid

Sååå kul att läsa! Så fortsätt, har läst alla dagar :D Jag är glad för din skull att det är bra. Hörde av Per idag att du och Elin ska praktisera tillsammans på restaurang, kul! Jag har lagt till dig på Skype men du är inte inne. På återskrivande! Kram

2012-01-11 @ 23:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0