Ventuno Gennaio!

Sabato:

Idag så var det en lugn dag.
Eller en mycket intressant dag.

Började med att vi gick upp runt kl 10.
Sedan så skulle vi till en doktor med Therese som inte
mådde speciellt bra. Men doktorn var inte där.

Detta var vid ca 12.00-12.30 när vi var vid den doktorn.
Efter det så ringde vi Ali som är fastighetsskötare och allmän hjälp
när det behövs.
Så han kom och hämtade oss vid den adressen vi var vid
och körde mig och Therese till sjukhuset.
Daniel S och Johannes var även med, dom ville att jag skulle med
då jag är någorlunda bra. Men även så har jag google translator på mobilen.

Väl på sjukhuset så gick vi till informationsdisken först
för att vi inte visste vart akutmottagningen låg.
Då fick vi det.

Väl när vi var på akutmottagningen vid runt 13.00
och så gick vi till disken där och jag frågade om dom kunde engelska.
Då hon bakom disken inte kunde något så gick hon in till undersökningsrummet 'Triage'
som det heter.

Där kunde den manliga sköterskan ganska bra engelska.
Och det var skönt.
Jag följde med in i undersökningsrummet för att hjälpa till
med engelsk och VÄLDIGT lite italiensk översättning. Även som ett gott stöd!
Mycket gott stöd!

Efter kanske 20min så skulle hon till nästa rum och vänta på doktorn.
Då fick jag gå ut i väntrummet.
Där satt jag ett bra tag!
Men hade lite smskontakt med Therese som var med doktorn.
Runt kl 16.30 blev jag inkallad till doktorn och där therese var.
Då jag skulle få lite ansvar och översätta lite engelska och italienska igen :-P

Den sköterskan som var där kunde engelska och blev lite imponerad på det jag kunde i italienska :P
Lite stolt faktiskt.
Väl där inne så var det sköterskan och doktorn som gav mig lite information.
Jag ska vara som en lite sköterska och se till så att Therese sköter medicinen hon fick :-P

Det förklarade doktorn för mig!

Men vi var där ganska länge.
Även så gick det fort!
Snabbare än svenska sjukhusen.

Jag satt mest inne i väntrummet nervöst och letade efter
snygga sjuksköterskor!
Men det finns fan inga :-(

Men inne i väntrummet när halva tiden gått
så satt det en italienska där :P
Hon satt under TVn så jag kunde småtitta lite ;)
Men så märkte jag själv att hon glodde som fan på mig :-P
Så jag titta tillbaka.
Men tror att hon titta bara för att jag satt i telefonen och pratade Svenska :P

Det var lite roligt :D

Jag och Therese var hemma i lägenheten runt kl 17.30 efter att gått och letat efter en till läkare som hon ska till på måndag. Även så tog vi ut medicinen åt henne!

Tack för idag.
Slut för idag!

Snart är det söndag.
Då är banne mig allting stängt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0